неділя, 4 лютого 2018 р.

Франко-на-Бистриці


Проживаючи в Канаді намагаюся не втрачати зв’язок з Україною і зрозуміло є членом багатьох українських груп у Фейсбуку.
Одна з таких груп Франківчани. З постів у групі я дізнаюся про події у місті. І взагалі я маю велику пошану до цього міста, тому що на момент мого від’їзду в Канаду я вважав його найкрасивішим містом України і найбільш українським обласним центром.

Сьогодні у групі з’явився цілком нейтральний пост:
ХТО ЗА? ХТО ПРОТИ?

Спочатку навіть я щось був написав на тему запитання, і потім, як завжди, мені почали надходити повідомлення про активне обговорення питання. Я час від часу почав заглядати у групу і читати пропозиції.

І що більше я читав, то більше я чудувався.
Десь близько 10% людей пропонували переназвати місто на … Станіслав чи Станіславів! Питання щодо такої переназви у пості навіть не звучить, як ви бачите!
Ми традиційно дивимося на схід України, киваємо пальцем російськомовним укрАінцам, критикуємо їх бажання назвати Кропивницький Єлисаветградом, а Дніпро Катеринославом.
А тут – на тобі, в самому серці Західної України, в цьому П’ємонті українського відродження, найбільш українському місті України та і такі пропозиції!!!
Видно, що люди, як мінімум, не знають української історії. Зовсім не уявляють собі, які то були тоді часи.

Ось деякі з пропозицій:
«І що з Того що польська. Хто заснував наше місто? Потоцький який був поляком. Це наша історія і не важно хто він.»
«…не знаю , для мене був Станіслав , ним і зостається.. місто як людина, отримує ім’я при народженні, з ним і має жити».
«Встановити історичну справедливість та повернути ім'я, надане при заснуванні міста в 1662 р. !!!!»
«А чом би Нагуєвичам не дати назву Івано Франківськ (на мою думку це було би більш логічно), а нам повернути історичну назву – Станіславів».
«Треба повернути історичну назву "СТАНІСЛАВІВ" а місто Франко вже є під Львовом».
«Станіслав! Повернути справжню назву міста!»
«Ну то вже Станіславів краще я гадаю ... мені до с***и що іноземцям не запамятовується..вони і так через пару днів забудуть як воно називається...повірте».
«…а чому не назва з моменту заснування- Станіслав .....чи це теж .....? мені за 60 і я їду та приїзжаю з Станіславу (так наші батьки і діди казали)».
«Я за Станіслав. Навіть в побуті говорять до Станіславова».
«…та при чім ту польський воєвода? Та й не воєвода він, а однак - можете заперечити його внесок в створення міста? А при кому місто здобуло Магдебурське право? Жили ту поляки, жили вірмени, жиди...Може тоді перестанемо називати відому вулицю Вірменською? Чим погана та Стара і первинна назва міста?»
«У міста було вже ім'я- Станіслав. Якщо щось змінювати, то найкраще повернути його первісну назву, тим більше, що його часто так і називають».
«Станіслав був Станіславом і Станіславом залишиться».

І вже страшенно мене засмутили ось які повідомлення:
«Яке має відношення славний наш поет Іван франко до нашого міста? Що перебував кілька раз? І.Франко відвідав масу галицьких міст в свій час, ну і що? Нашому місту, повинні повернути історичну назву - Станіславів!»
«Мені теж Станіслав подобається.... а Іван Франко навіть не уродженець нашої області»...
Я розумію, що у незалежній Україні про Франка не багато говорять. Його спадщина однозначно нами українцями недооцінена. Для мене ж особисто Іван Франко – найвидатніший українець. Людина планетарного масштабу, поет, письменник, філософ, публіцист, перекладач, учений, громадський і політичний діяч, який залишив після себе 150 томів праць. А хто ж тоді для цих людей авторитет?

Апофеозом дискусії стала пропозиція:
«…а чому не назвати Шевченкове? футболіст Шевченко тут бував частіше аніж Франко, та й депутат Шевченко зробив багато для міста».
Ось мої любі друзі, що означає відсутність в Україні національно-патріотичного виховання!

Якщо держава і далі буде займати пасивну позицію, то не далекий той час, коли ми знову на географічних картах будемо читати в кращому випадку the Ukraine, а у гіршому Малороссия і Małopolska…

Немає коментарів:

Дописати коментар