понеділок, 29 січня 2018 р.

В.Висоцький як комплексна совково-імперська скрєпа.


«Tempŏra mutantur et nos mutamur in illіs», - казали латиняни. Що значить: «Часи змінюються і ми змінюємося разом з ними».
Часи змінилися і усвідомлення соборності для українців мало би також радикально змінитися! Але ж не змінилося! Як так? Та це не тема цього поста, я пояснив це в раніших.
Так самісінько і Володимир Висоцький: він для мене і для моїх однолітків був живим протестом і викривальником недоліків совєцького ладу. Так було. Але зараз його роль для незалежної України стала кардинально іншою.

Спробуємо з цим розібратися:

По перше, слухаючи його ми повертаємося до совкової музичної культури, типу «стариє пєсні о главном», і ця культура сама по собі є ностальгічною совковою скрєпою про «прєкрасноє прошлоє».
По друге, він співав російською мовою, а російська мова сама по собі є самою головною імперською скрєпою, а зараз ще й мовою агресора.
По третє, у Висоцького багато пісень про Велику Вітчизняну війну (хоча насправді це просто вихоплений часовий відрізок із ІІ Світової війни), які підживляють совєцько-російський міф про справедливу визвольну війну, хоча це була війна двох диктаторів – совєцько-російська скрепа. На зміну німецько-нацистським окупантам знову прийшли російсько-комуністичні.
По четверте, знаючи, що він в піснях критикував тодішню реальність, у молоді, яка нічого не знає про совєцькі часи, складається хибне враження, що в ті часи було відносно демократичне суспільство і критика була звичайним явищем. Це робить знову совєцький період привабливим і бажаним – совкова скрєпа. А насправді, лише йому це дозволялося. Українці б за таке зразу ж відправлялися в Сибір.
По п’яте, його персонаж з кінематографу Глєб Жиглов героїзує початки побудови Совєцької держави. А це чи не найбільш кривавий період історії – совково-революційна скрєпа. Вже краще дивиться «Жила́-била́ одна́ ба́ба» Андрєя Смірнова з Алєксєєм Сєребряковим в головній ролі, та і то лиш для тих хто цікавиться історією і хоче собі уявити, як це було насправді.
По шосте, у 2010 році було проведено опитування серед росіян «кумир ХХ століття» і Висоцький зайняв друге місце після Гагаріна. Якщо українець визнає Висоцького кумиром, то він зрівнюється з росіянами: спільний герой – очевидна імперська скрєпа. Це і Путін чудово розуміє, тому саме в ці дні він і відвідує його музей .

Як на мене, найкраще про Висоцького сказав Сергій Кропива: «"Дисидент" Висоцький прекрасно вписався в сучасний православно-чекістський пантеон, бо ще раніше, за свого життя, убгав у свою творчість і примирив усі антиномії русского міра, який постійно міняє личини, але не міняє своєї антилюдської природи. Він оспівав росію червону і білу, петровську й допетровську, безбожну й православну, кримінальну й законопослушну, п'яну і тверезу; він найактивнішим чином докладався до створення культу ВОВ, який нині є стрижнем експансіоністської політики РФ - черниє бушлати нє вєрнулісь із боя, штоб солнце взошло на вастокє, штоб салдати группи центр нє тапталі нємєцкім сапагом укрАінскую зємлю (іш чаво удумалі) - тому його любили і комуняки й біляки, і зеки і вертухаї, і фронтовики й тилові щурі, і чекісти й дисиденти, і антисеміти й російські євреї, і прораби й доценти з кандидатами... Він своєю творчістю обійняв і об'єднав увесь русскій мір, створив для нього універсальну "точку зборки", щоб він не розлітався "вдризґ".
Не наш це кумир, не наш…»

І на довершення. 
Кажуть: «Щó ви боретеся з мертвим?»
А ви не звернули увагу, що з Бендерою боролися за його життя, боролися і після смерті. А зараз ще сильніше, ніж навіть коли він був живий. Причому зараз вже не тільки Росія, а й Польща, і можливо увесь Євросоюз підключиться…
Думайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар